Försäljningsvillkor
Standardförsäljningsvillkor för konsumentköp av varor via Internet
1. Avtalet
När du gör ett köp accepterar du våra köpvillkor och ett bindande avtal ingås mellan Heart of Lule / Eir Trading AS och dig som kund.
2. Parterna
Säljare:
EIR TRADING AS
c / o: Logistified AB
Älgerumsvägen 39
383 32 Mönsterås
SVERIGE
Momsregistreringsnummer. 502083-8321
E-post: kontakt@lule.se
Köparen är personen som gör beställningen.
Norsk firmainformasjon:
Eir Trading AS
Kontaktadresse: Haugveien 25A, 4311 Hommersåk
E-post: kontakt@lule.se
Organisasjonsnummer: 922 692 998
3. Priser
Alla priser som anges i onlinebutiken inkluderade moms. Det finns inga dolda kostnader hos oss och det angivna priset vid inköpet inkluderar moms, fakturaavgift och fraktkostnader. Artiklarna specificeras i kassan som produktkostnad, moms, frakt och fakturaavgift.
Vi förbehåller oss rätten till prisförändringar och prisfel på våra produkter.
Observera att erbjudanden är giltiga så länge lagret räcker och inom den tidsram som informeras i vår marknadsföring.
Vi tar förbehåll för fel i vårt lager. Om vi saknar några av de artiklar du har beställt, skickar vi de artiklar vi har i lager och krediterar de saknade föremålen, eventuellt tar vi bort beställningen om vi inte kan leverera någon av artiklarna.
Rabattkoder gäller alltid för vanliga varor och inte för redan rabatterade varor. Vissa rabattkoder är av personlig karaktär och vi förbehåller oss rätten att avvisa all försäljning och inaktivera rabattkoder om vi misstänker missbruk. Högst en rabattkod per beställning är tillåten.
4. Att ingå avtal
Avtalet är bindande för båda parter när köparens order mottas av säljaren.
En part är dock inte bunden av avtalet om det finns en typfel i erbjudandet från säljaren i beställningslösningen i onlinebutiken eller i köparens beställning, och den andra parten insåg eller borde ha insett att det fanns ett sådant misstag.
5. Orderbekräftelse
När säljaren har tagit emot köparens beställning måste säljaren bekräfta beställningen utan onödig försening genom att skicka en orderbekräftelse till köparen.
Det rekommenderas att köparen kontrollerar att orderbekräftelsen stämmer med beställningen när det gäller kvantitet, artikeltyp, pris etc. Om det inte finns något avtal (samsvar – altså hvis det er feil) mellan beställningen och orderbekräftelsen, bör köparen kontakta säljaren så snart som möjligt.
6. Betalning
Hos oss kan du välja mellan tre säkra betalningsmetoder.
Kortbetalning - Om du använder ett kreditkort eller betalkort när du betalar, dras köpeskillingen på kortet samma dag som beställningen görs.
Faktura med 14 dagars betalningsfrist. Om du väljer att betala med faktura, kommer du att få en faktura per post när paketet skickas från oss. Fakturan betalas inom 14 dagar.
Klarna Delbetalning eller konto, detta är ett separat val i kassan. Fakturan skickas till samma e-postadress som placerades med beställningen.
Värt att notera när du väljer Klarna faktura / delbetalning:
Du måste vara 18 år för att handla.
Klarna kan kontaktas på telefon 08 – 120 120 10 eller på www.klarna.com/se/kundservice/
7. Leverans etc.
Leverans av varorna från säljaren till köparen sker på det sätt, på den plats och vid den tid som anges i orderlösningen i onlinebutiken.
Om leveranstiden inte anges vid beställningen, ska säljaren leverera varorna till köparen inom rimlig tid och senast 30 dagar efter beställningen från kunden. Destinationen är hos köparen såvida inte annat särskilt avtalats mellan parterna.
9. Ångra
I Heart of Lule har du 30 dagars bytes-, retur- och avbokningsskydd för oanvända varor. För att utnyttja rätten till byte, retur och avbokning är det viktigt att du meddelar oss inom 30 dagar från det att du mottog varan.
Om du avbryter hela köpet återbetalas du värdet på varorna vid köpet, inom 14 dagar efter mottagande och bearbetning av din retur. Du kommer att få ett e-postmeddelande när vara anlänt till oss. Om du har betalat med kort krediteras beloppet direkt tillbaka till samma kort som du använde vid köpet.
Om du måste returnera hela eller delar av din beställning och har valt faktura som betalningsmetod kan du skjuta upp ditt förfallodatum gratis på www.klarna.se. Underlåtenhet att göra det kan medföra avgifter. Avgift tillkommer kunden. Klarna kan kontaktas på telefon 08 – 120 120 10 eller på www.klarna.com/se/kundservice/
Vi kommer att uppdatera din faktura så snart vi har behandlat din retur. Om du redan har betalat din faktura kommer Klarna att kontakta dig för att få ditt kontonummer så att de kan få återbetalning.
För att få tillbaka hela beloppet vid retur måste varan returneras i samma skick som när du fick det. Det vill säga i originalförpackningar, där alla etiketter hänger på, utan lukt eller märken.
10. Leverans och försening
Vi gör vårt bästa för att leverera så snabbt som möjligt. Leveranstiden är normalt 1-3 arbetsdagar, men det kan också finnas fall med 5-7 arbetsdagar innan varan levereras.
Vi påpekar att vi reserverar oss för förseningar under perioder med hög efterfrågan hos Heart of Lule eller fraktselskap. Max leveranstid är 3 veckor från det att din beställning gjordes. Om din beställning inte har levererats inom den tiden har du som kund rätt att annullera köpet utan kostnad, om inte annat avtalats.
Om du inte har fått ditt paket inom 5 veckor är du som kund ansvarig för att meddela oss detta.
När köparen tar emot varan rekommenderas att han eller hon i rimlig utsträckning kontrollerar om den är i överensstämmelse med beställningen, om den har skadats under transporten eller om den på annat sätt har brister.
Om varan inte överensstämmer med beställningen eller har brister, måste köparen meddela säljaren vid klagomål, se punkt 11 i avtalet.
11. Klagomål
Om det finns ett defekt / fel med artikeln måste du meddela oss inom rimlig tid. Om något är skadat/har märken/fläckar/luktar när du får paketet från oss, måste du kontakta oss omedelbart för att informera om detta så att vi kan registrera detta på din beställning om du ska returnera produkten.
Om vi har packat fel artikel är det viktigt att du meddelar oss inom 14 dagar efter det att varan mottagits. Då betalar vi returkostnaden och skickar rätt artikel - förutsatt att den fortfarande finns i lager. Vi förbehåller oss rätten att en vara kan vara utsåld.
I händelse av ett klagomål kommer kunden att få tillbaka samma belopp för varan som när det köptes, eller en ny artikel om vi fortfarande har produkten i lager.
Byte och retur tar ofta upp till tre veckor från det att du skickat tillbaka varan.
Om du ska returnera hela eller delar av din beställning och har valt faktura som betalningsmetod kan du skjuta upp förfallodagen gratis på www.klarna.no. Underlåtenhet att göra det kan medföra en påminnelseavgift innan din retur tas emot och behandlas. Påminnelseavgifter tillkommer kunder. Klarna kan kontaktas på telefon 08 – 120 120 10 eller på www.klarna.com/se/kundservice/